Wednesday, October 27, 2010

Mitt egna recept på:

Jag brukar ofta göra kladdkaka, så ofta att det har blivit lite av min grej. Har nästan alltid använt detta receptet, men ibland slänger jag i choklad bitar eller daim. Eller så byter jag ut 1 ägg och 1dl socker mot 1dl ljus sirap. Om man vill ha lite extra kladd.(Eller om man inte har tillräckligt med socker hemma.)
På senare år har jag börjat göra dom till muffins. Dels för att det är snabbt och enkelt och roligare att servera. Jag brukar pimpa dom lite, här har jag använt ett hjärta som mall och florsocker som dekoration.  Man kan göra det hur man vill.Nu till Halloween kan ska jag göra dödskallar och pumpor. Och självklart massa annat skoj med det får ni se till helgen..
Ps. om ni vill göra vanlig kladdkaka så funkar samma recept såklart men då ska den vara i ungen i 30-40 min.

Kram JA

No comments:

Post a Comment