Saturday, October 23, 2010

Guldkant i vardagen

Hej på er! Har ni också drabbats av snökaoset? Det har jag. Strömavbrott i över 24 timmar. Vaknade lite innan klockan 7 i morse av att strömmen kom tillbaka. Härlig med värme i lägenheten igen.  Annars kan det ju vara ganska mysigt med strömavbrott, man tänder alla ljus man har, samlas under filtar och täcken, spelar brädspel eller kort, berättar skräck eller roliga historier för varandra.
Eller som jag i min ensamhet passade på att läsa min bok. Som jag för allt för länge sedan började läsa. Men tidigare inte känt att jag har tid att sätta mig ner och just läsa. Låter kanske jätte konstigt men det kändes ändå ganska skönt att för en gångskull bunkra ner sig i soffan men boken och massa tända ljus utan att behöva göra något annat.
Och vad vore mer lyx än ett par varma strumpor och ett underbart doftljus i denna stund?
Jag kan inte komma på nått, jo kanske ett glas vin eller två. Men doftljus från Voluspa kan jag varmt rekommendera om man vill skaffa lite guldkant i vardagen. Med eller utan strömavbrott kommer dom ge garanterat ge lyx känsla. Så passa på att skämma bort dig själv eller någon du tycker om. Nu i det kalla och mörka är det verkligen en ego-boost.  Min favorit är Saijo Persimmon.
Kram JA.

No comments:

Post a Comment