Monday, October 18, 2010

Lyckas med Bröd

Hej där ute! Johanna här. Några av er vet nog vem jag är, 22år gammal, glad, sprallig och jobbar med Laura här på Su Casa. (vet jag har världens coolaste jobb (: ) Hur som helst, ni som inte vet vem jag är får helt enkelt komma förbi butiken och säga Hej. Annars lär ni känna mig lite här såklart. Idag tänkte jag tipsa om att vi har fått in en hel del nya böcker och en av mina nya favisar är Brödboken - Lyckas med dina matbröd. 
Av: Mette Ankarloo & bilder av Christina Uhlin. Älskar att baka och laga mat, men bröd har aldrig varit min starka sida. När jag bodde hemma så bakade alltid pappa bröd. Och jag saknar verkligen att vakna upp till doften av nybakt bröd. Sitta ner i lugn och ro och bara njuta av härligheten att alla är samlade. Frukost är ju det viktigaste målet. Men nu ska jag minsann ge mig på att baka lite bröd själv. För om jag ska vara ärlig så blir det oftast scones när jag själv ska göra frukost. Men denna boken har inspirerat mig att jag faktiskt kan bara jag vill. Och tror mig jag fall inte bara för titeln utan för bilderna och hur enkelt dom får recepten att faktiskt verka vara. Så här ger jag er ett smak prov ur boken. Hoppas ni blir lika inspirerade som jag :)
Eftersom det inte är frukost tid nu utan middags tid så får ni recept på ett bra mat bröd nu.



På återseende, Kram JA

No comments:

Post a Comment